کاتلر در کتاب خود مينويسد "جاي شکفتي نيست اگر بسياري از مديران عامل شرکت ها از وضع بازاريابي سازمان خود ناخشنود باشند. آنان شاهد افزايش هزينه ها و کاهش بازده بخش بازاريابي هستند. يکي از دلايل اين است که شرکت ها در همان راه هاي کهنه و پيشين بازاريابي، بودجه هاي سنگيني را هزينه ميکنند." سالانه بودجه زيادي در ايران به سرمايه گذاري در احداث واحدهاي صنعتي اختصاص مي يابد، در حالي که بسياري از اين واحدها به دليل نداشتن توان فروش و بازاريابي و يا شناخت نادرست بازار با شکست مواجه ميشوند. در بررسي مسير توسعه کسب و کار در صنايع دانش محور، در می يابيم که بسياري از چنين کسب و کارهايي توسط افراد متخصص و آشنا به تکنولوژي توسعه مي يابند و اين خود عاملي است که باعث ايجاد ضعف در مديريت بازار اين شرکتها مي گردد. توسعه بازار محصولات توليدي کشور توجه بيشتري را مي طلبد. همچنين بسياري از شرکت هاي داخلي هيچ گونه توجهي به بازارهاي منطقه اي و در حال توسعه خاورميانه ندارند.

شرکت توسعه بازار سام فعاليت خود را با هدف کمک به توسعه بازارهاي داخلي و بين المللي در صنايع مختلف و پوشش بخشي از خلا موجود در کشور در زمينه بازاريابي و توسعه بازار آغاز کرده است و با بهره گيري از نيروهاي متخصص داخلي و بين المللي و شبکه همکاران گسترده در سراسر کشور و منطقه خاورميانه، سعي در ايجاد ارزش افزوده و کسب رضايت مشتريان خود دارد. محدوده فعاليت سام، منطقه خاورميانه و کشورهاي همسايه ايران بوده که با ارايه طيف گسترده اي از ابزارهاي مطالعه بازار و خدمات مشاوره پوشش داده شده است. با توجه به شبکه همکاران خبره و قابل اعتماد اين شرکت که در سراسر منطقه گسترش يافته، سام بهترين گزينه در اجراي تحقيقات بازار چند مليتي و در کشورهاي منطقه مي باشد. حوزه هاي تخصص سام شامل موارد زير مي باشد.
ü بررسي و شناسايي بازار، پيشنهاد بازارهاي هدف و روشهاي نفوذ به بازار (پيش از راه اندازي)
ü پايش رقبا و بخش بندي بازار
ü ارزيابي و تحليل الگوي خريد مصرف کنندگان
ü توسعه محصولات جديد و تحليل سبد محصولات
ü سازماندهي و بازمهندسي دپارتمان بازاريابي و فروش شرکت
ü تدوين استراتژي بازاريابي
ü تدوين استراتژي قيمت گذاري محصولات
ü بررسي بازارهاي صادراتي و توسعه بازار
ü تحليل صنايع و پيش بيني تحولات منطقه اي و جهاني
ü تحليل رضايت مشتري و طراحي سازمان ارتباط با مشتريان
ü طراحي و اجراي سيستم توزيع، متناسب با محصولات شرکت
ü تحليل صنايع و پيش بيني تحولات منطقه اي و جهاني
ü اعتبارسنجي ورود محصولات دانش بنيان و با تکنولوژي بالا (HiTech) به بازار
ü ارزيابي تصوير و کارکرد برند
ü تدوين استراتژي توسعه برند
ü تدوين استراتژي و ارزيابي اثر بخشي تبليغات
ü طراحي سيستم ارتباطات يکپارچه بازاريابي
شرکت توسعه بازار سام يکي از شرکت هاي برتر مشاوره بازاريابي و پژوهش بازار در منطقه خاورميانه ميباشد. موفقيت اين شرکت بسيار وابسته به تعهد و احساس مسئوليت همکاران باهوش، خبره و با تجربه سام در سراسر منطقه بوده و اين مسئله سرلوحه ماموريت سام قرار گرفته است.
اهداف سام
ü توسعه بازارهاي صادراتي محصولات ايراني
ü حضور در عرصه پژوهش جهاني بازار
ü بهبود مستمر خدمات ارايه شده
ü پرورش نيروي انساني توانمند و کارآمد
ü ارايه خدمات مکمل بازاريابي و توسعه بازارهاي تخصصي در صنايع مختلف
خط مشي کيفي سام
موارد زير همواره به عنوان خط مشي کيفيت خدمات ارايه شده در سام مورد توجه بوده است. ما معتقديم اصلي ترين استراتژي همکاري و بازاريابي در سامرعايت اصول زير ميباشد.
ü خدامحوري، خودباوري و خرد جمعي
ü پاسخگويي سريع به مشتريان
ü قانون مداري
ü به کارگيري دانش و تکنولوژي در مقاصد انسان دوستانه
ü اتمام پروژه با کيفيت و زمان قابل قبول
ü حفظ کيفيت و به کارگيري استانداردهاي جهاني در گزارشات ارايه شده
ü ايجاد روحيه کارگروهي در سازمان
ü بهره گيري از خلاقيت و نوآوري
ü در نظر گرفتن مصالح مشتري
ü حضور مستمر و همراهي مداوم با مشتريان
ü صداقت و راست گويي
ü رازداري، حفظ امانت و محرمانگي اطلاعات مشتريان
ü همکاري مبتني بر صميميت و اعتماد متقابل
ü پايبندي به تعهدات
نظرات